Welzijnspraktijk Edelman

CBD-olie

De cannabinoïden uit hennep werken in het lichaam onder andere op het eigen lichamelijke (=endo) cannabinoïdensysteem. Dit systeem beïnvloedt allerlei belangrijke processen in het lichaam, zoals celvernieuwing, pijnbeleving, eetlust, ontspanning en spasmen. Het bestaat uit receptoren, lichaamseigen cannabinoïden (endocannabinoïden) en enzymen die deze stoffen aanmaken en afbreken. Receptoren zijn grote, complexe stoffen (meestal eiwitten) die in de celwand zitten. Dit werkt als een sleutel in het slot: als de stof goed past in de complexe structuur van de receptor, dan wordt er een reactie op gang gebracht.

Door gebruik te maken van producten met CBD wordt de algemene gezondheid ondersteund en kunnen ziekte-symptomen en andere ongemakken verminderen. Dit komt doordat het lichaam reageert op deze extra cannabinoïden en meer receptoren gaat aanmaken. Het lichaam komt vervolgens meer in balans en herstelt zich.

In CBD zit cannabidiol wat een sterk ondersteunend effect heeft op het zelfhelend vermogen van het lichaam. Door diverse invloeden, zoals bijvoorbeeld allerlei vormen van stress, straling en ongezonde voeding, is voldoende aanmaak van dit stofje vaak verstoord en te laag. Met ‘Edelman CBD olie’ kan je dit aanvullen tot de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 25 mg per dag bij volwassenen.

Wat is CBD en waarom reageert ons lichaam er op?

In Nederland wordt volop (legale) vezelhennep geteeld. In het blad en de bloem van de vezelhennep zit de stof cannabidiol wat aangeduid wordt met CBD. Uit diverse onderzoeken blijkt dat CBD de gezondheid van het menselijk lichaam ondersteunt. Dat komt doordat CBD lichaamseigen stoffen bevat die belangrijk zijn voor het aansturen van processen in onze hersenen. Deze lichaamseigen stoffen zorgen voor het gezondheidsevenwicht in ons menselijk lichaam. Dit wordt het endocannabinoïdensysteem genoemd. Dit systeem vormt de schakel tussen lichaam en geest en speelt een belangrijke rol in diverse essentiële processen om de gezondheid van het menselijk lichaam optimaal in balans te houden.

Voor de (standaard) rauwe cbd olie mag er helaas niet meer dan 4% cbd in de olie zitten, anders zijn er teveel sporen thc te vinden en dat is volgens de wet momenteel nog verboden. Gelukkig zijn er technieken ontwikkeld in het productieproces die alle thc kunnen verwijderen waardoor we de ‘cbd clear’ konden ontwikkelen. In deze olie zit maar liefst 10% cbd.

CBD olie kan ter ondersteuning gebruikt worden bij:

• depressie, PTSS,
  • hersenletsel (zoals CVA: beroerte, herseninfarct)
  • ruggenmergbeschadiging
  • verschillende vormen van dementie (Alzheimer)
  • diabetes, hart- en vaataandoeningen
  • diverse ontstekingen zoals darmontstekingen, zenuwontstekingen, artritis, sepsis en leverontstekingen
  • chronische pijn veroorzaakt door verschillende aandoeningen, zoals kanker, diabetes, multiple sclerose (MS) en perifere zenuwbeschadigingen.

Publicatie: onderzoekscentrum Golden State.

Welke aandoeningen?

Er zijn wetenschappelijke gegevens beschikbaar die aantonen dat cannabis/ cannabidiol o.a. werkt bij:

• pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij MS of ruggenmergschade
    • misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids
    • misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, hepatitis C- of hiv-infectie en aids
    • chronische pijn (voornamelijk als de oorzaak in het zenuwstelsel zit bijvoorbeeld door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn of chronische pijn die blijft bestaan na het genezen van gordelroos)
    • syndroom van Gilles de la Tourette
    • therapieresistent glaucoom.

Daarnaast komen er steeds meer gegevens en positieve berichten van patiënten en artsen beschikbaar over de werkzaamheid van cannabis bij andere aandoeningen. Alleen zijn daarvan de wetenschappelijke bewijzen nog onvoldoende. Voorbeelden hiervan zijn de ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, epilepsie, jeuk, migraine, reuma, reumatoïde artritis, ADHD en hersentrauma (zie ook www.cannabis-med.org). Volgens de wetenschap speelt Medicinale cannabis vooralsnog geen rol bij de genezing van de aandoeningen, maar kan wel de klachten van de aandoeningen verminderen. Er zijn echter talloze praktijkvoorbeelden van genezing die voor de wetenschap onverklaarbaar zijn.

Wikipedia zegt dit over cannabidiol.

Ook kan medicinale cannabis de doseringen en bijwerkingen van andere medicatie helpen te verminderen. Het is aan de arts om te bepalen bij welke aandoening en in welke situatie medicinale cannabis een geschikte keuze is. Een arts zal zich niet altijd confirmeren aan de lijst met aandoeningen zoals hierboven vermeld. Wel kan een arts medicinale cannabis voorschrijven als de gangbare behandelingen en geneesmiddelen niet voldoende helpen of te veel bijwerkingen geven. Helaas vinden artsen uit het reguliere circuit het vaak moeilijk om de krachtige en heilzame werking van cannabis / cannabidoïden te erkennen en dus zal niet elke arts dit middel voor willen schrijven. Bron: Bureau Medicinale Cannabis

Bestellen?

Heb je nog vragen, wil je weten of CBD-olie iets voor jou is of wil je direct een flesje bestellen? Neem dan even contact met mij op per mail of telefonisch op 06-128 58 535. Een flesje van 10 ml CBD-olie met een (zeer constante) 4% CBD kost € 16,–; een flesje van 30 ml is € 40,-

De CBD-olie clear is € 65,-. In het gebruik is deze olie eenvoudiger omdat het vloeibaarder is (minder kans op indikken) en ook veel minder intens qua smaak. Deze olie bevat meer CBD zodat je minder druppels per dosering nodig hebt wat het prijsverschil in verhouding weer wat kleiner maakt.

Indien gewenst stuur ik je bij je bestelling een uitgebreide toelichting omtrent dosering, omschrijving en gebruik toe.